fredag 20 maj 2011

solbränna

För några dagar sedan var det en annan volontär som kommenterade vad vit jag var. Hon frågade om jag inte blir brun? Jo svarade jag. Men vi är i Indien.

Det var en ganska komisk fråga, tror inte hon förstod mitt svar. När hon gick skrattade jag för mig själv.

Under min tid här har jag försökt att hålla mig till kulturen och "smälta in" så gott det går. (Om det någonsin fungerar för en blond och blåögd kvinna.) Jag har försökt att klä mig konservativt även fast man oftast smälter i långbyxor i 35 graders värme :P. Har även oftast på mig t-shirtar och en schal för att täcka både axlar och inte visa för mycket kvinnliga kroppsdelar.

Mina armar är bruna och fina & jag har även fått en fin färg på fötterna men det är ganska svårt att bli brun här om man följer traditionerna.


Kolla vilken knäpp bränna jag har fått på fötterna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar