tisdag 10 maj 2011

att stå upp för sin rätt och inte bli lurad varje dag...

Idag när vi skulle åka hem från Prem Dan hände det en annorlunda sak. Rikscha chauffören försökte lura oss!

Han började att köra åt helt fel håll så jag var tvungen att fråga igen om han kör till Sudder street. Sedan körde han runt i en stor cirkel, in i slummen, för att i princip komma fram till samma ställe där vi började. Sedan fortsatte han köra på samma väg vi kommer gående på morgnarna, från Mother house. Sedan körde han in på en småväg och efter ett tag stannade han och sa Sudder street. Vi hade inte ens åkt halva vägen. Ja sa nej! Kör oss till Sudder street! Han fortsatte köra små vägar och tog långa omvägar. Tillslut kom vi fram och jag var säker på att han skulle försöka ta mer betalt, men han förvånade oss och sa inget om priset. Istället sa han tack och hej då vänner vi ses imorn?! Konstig typ!

Det är tur att jag börjar lära mig Kolkata ganska bra vid detta laget, i alla fall områdena vi rör oss i. De andra kvinnorna, mina medpassagerare, var glada över att de hade mig med för de skulle ha gått av när han sagt Sudder street första gången.

Det är så tråkigt när de försöker luras. Som om de tror att vi är dumma, det är ibland irriterande att alltid behöva bråka och argumentera för sin rätt/sak. Men de har även gjort mig starkare och jag tror att jag har fått mer skinn på näsan!

Det riktiga Sudder Street!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar