söndag 29 maj 2011

Borta bra med hemma bäst.

Nu har jag snart varit hemma i en vecka och börjar komma ner på jorden igen. Resan hem var ganska tuff för jag blev sjuk på morgonen jag skulle åka.

Resan varade i 26h genom att jag först tog flyget från Kolkata till Delhi för att där bo en natt på ett hotel och för att följande dag ta planet till Helsinki. Men jag klarade mig hem och det var underbart att se min kära sambo igen. Nu återstår bara resten av familjen, men de får jag se om någon vecka :D

Skandinavien är så fint! Jag går omkring och ler mest hela tiden. Jag uppskattar vårt samhälle på ett helt annat sätt nu. Innan jag åkte hem trodde jag att det skulle vara möjligt att jämföra Kolkata och min upplevelse med Helsingfors och mina studier. Men efter bara några dagar hemma har jag insett att det kanske inte går. Det är som om det är på helt olika världsbilder. Men jag är väldigt glad att vara hemma.

På Delhis flygplats


Jag tänkte avsluta mitt äventyrsbloggande för denna gång med ett fint citat.

The world is like a book, those who do not travel read only one page. 

St. Augustine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar